راه اندازی کلینیک زیبایی

راه اندازی کلینیک زیبایی
راه اندازی کلینیک زیبایی

مشاوره راه اندازی کلینیک زیبایی

امروزه تاسیس کلینیک زیبایی یکی از بهترین شغل ها برای رسیدن به درآمد بالا می باشد. یکی از دغدغه ها برای شروع این کسب و کار وجود تیم قوی مشاوران در کنار تاسیس کلینیک زیبایی می باشد. قبل از شروع این کسب و کار پردرآمد شما نیاز به مشاوره راه اندازی کلینیک زیبایی دارید. به طور کلی برای احداث کلینیک زیبایی و تجهیز آن باید پنج گام اساسی زیر را دنبال کنید:

  1. بدانید چه خدماتی می خواهید در کلینیک زیبایی ارائه دهید.
  2. گرفتن مجوز های مورد نیاز برای تاسیس کلینیک زیبایی
  3. لوازم راه اندازی کلینیک زیبایی
  4. سرمایه ی مورد نیاز برای خرید دستگاه، اجاره کلینیک و حقوق پرسنل
  5. برند سازی و جذب مشتری

گام اول: کلینیک زیبایی چیست؟ چه خدماتی را برای راه اندازی کلینیک زیبایی می توانید پوشش دهید؟

کلینیک زیبایی یک مرکز درمانی برای افرادی است که نیاز به خدمات زیبایی دارند و این خدمات در کلینیک زیبایی زیر نظر متخصصان و پزشکان مربوطه انجام می شود. خدماتی که در یک کلینیک زیبایی می توان ارائه داد عبارت اند از: عمل های جراحی زیبایی، خدمات جوانسازی، لیزر موهای زائد و لاغری و تناسب اندام، بوتاکس و… برای هر کدام از لاین های کلینیک زیبایی از تجهیزات و دستگاه های متنوعی استفاده میکنند، با گذشت زمان و پیشرفت در حوزه های زیبایی پوست، تعداد و تنوع دستگاه های زیبایی افزوده می شود. به همین دلیل بهتر است از یک مشاوره راه اندازی کلینیک زیبایی کمک بگیرید.

اگر می خواهید درباره خدمات کلینیک زیبایی بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم مقاله 5 دقیقه تا آشنایی کامل با کلینیک زیبایی چیست؟

گام دوم: چک لیست مجوز کلینیک زیبایی، مجوز راه اندازی کلینیک زیبایی

کلینیک ها موظف هستند قبل از شروع فعالیت و راه اندازی کلینیک زیبایی چندین مجوز قانونی و نظارتی را درخواست بدهند. بسته به ماهیت خدماتی که کلینیک شما میخواهد ارائه دهد مثل جراحی، دستگاه های زیبایی، تزریقات ژل یا بوتاکس و… موظفند چندین مجوز مانند:

  • مجوز تاسیس کلینیک
  • وجود یک پزشک متخصص پوست
  • مجوز فعالیت در فضای مجازی
  • گواهی مالیاتی

را تهیه کنند. بهتر است فهرست گسترده ای از مجوز ها را تهیه کنید و خیلی قبل تر از زمان افتتاح کلینیک خود برای مجوز کلینیک زیبایی خود درخواست دهید. زیرا چنین مجوز هایی ممکن است حتی بیشتر از زمان پیش بینی شده برای تایید و اعطا طول بکشد. همچنین برای راه اندازی کلینیک زیبایی خود شما نیاز به یک یا چند پزشک متخصص در زمینه های مختلف کاری نیاز دارید و حتما قبل از تاسیس کلینیک مناسب ترین پزشک را انتخاب کنید و قراردهای مربوطه را تنظیم کنید.

گام سوم: لوازم راه اندازی کلینیک زیبایی

لوازم راه اندازی کلینیک زیبایی

موقعیت مکانی راه اندازی کلینیک زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است. در زیر چندین موارد خاص برای انتخاب مکان کلینیک زیبایی آورده ایم:

  • از مکان هایی با کلینیک هایی که خدمات مشابهی ارائه می دهند پرهیز کنید.
  • در مکان انتخابی از رنگ آمیزی جذابی استفاده کنید.
  • مبلمان و وسایلی را انتخاب کنید که راحت باشند.
  • تجهیز کلینیک زیبایی با دستگاه های مورد نظر از مهمترین قسمت لوازم راه اندازی کلینیک زیبایی می باشد.

البته توصیه می شود برای راه اندازی و تاسیس کلینیک زیبایی خود حتما از مشاوره راه اندازی کلینیک زیبایی استفاده کنید. زیرا مشاوران حرفه ای با تخصص خود به جزئیات بیشتری توجه می کنند که به استفاده کارآمدتر از فضا کمک می کند. پلان داخلی کلینیک زیبایی یا طراحی کلینیک زیبایی برای جذب مخاطبان حائز اهمیت است و باعث جلب توجه مشتریان کلینیک زیبایی می شود. پس قبل از تاسیس کلینیک زیبایی و خرید لوازم احداث کلینیک زیبایی حتما از مشاور تاسیس کلینیک زیبایی کمک بگیرید.

لاین تجهیزات جوانسازی

با افزایش سن و گذشت زمان پوست خاصیت کلاژن سازی و کشسانی خود را از دست می دهد، به همین دلیل بسیاری از مراجعه کنندگان کلینیک های زیبایی خواستار روش هایی برای جوانسازی پوست خود هستند. به طور کلی دو روش تهاجمی و غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست وجود دارد که ریسک روش های غیر تهاجمی کمتر از روش های تهاجمی است، به همین دلیل یکی از بهترین لاین ها برای راه اندازی کلینیک زیبایی، لاین جوانسازی است. مطمئنا برای لاین جوانسازی انواعی از دستگاه های زیبایی مثل هایفو، کربوکسی تراپی، آراف فرکشنال، تیکسل و لیزر CO2 فرکشنال به بازار عرضه شده که هر کدام طرفدار های خاص خود را دارد. شما برای شروع کار و راه اندازی کلینیک زیبایی خود حتما باید از مشاور تاسیس کلینیک زیبایی کمک بگیرید و بهترین دستگاه ها را برای هدف کاری خود تهیه کنید.

لاین تجهیزات لیزر موهای زائد، پرطرفدار ترین لاین راه اندازی کلینیک زیبایی

دستگاه های متنوعی برای لیزر موهای زائد تولید شده اند و تنوع قیمتی آن ها نیز زیاد است. لاین لیزر موهای زائد از پرطرفدار ترین لاین های یک کلینیک زیبایی است. پس تجهیز دستگاهی که برای مخاطبان خود بهترین نتیجه گیری را داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. برای انتخاب دستگاه مناسب حتما از مشاور تجهیزات کلینیک زیبایی کمک بگیرید.

لاین تجهیزات لاغری و تناسب اندام

بسیاری از مردم برای لاغری سریع ترجیح می دهند به کلینیک های زیبایی مراجعه کنند، دستگاه هایی مثل کرایولیپولیز، ام اسکالپ، ام سلا، سلا شیپ، کویتیشن برای لاغری و تناسب اندام استفاده می شوند. برای انتخاب بهترین دستگاه برای تجهیز کلینیک خود و راه اندازی لاین لاغری حتما از یک متخصص در این حوزه مشورت بگیرید.

در یکی از رفرنس های خارجی درمورد راه اندازی کلینیک زیبایی به طور خلاصه توضیح داده است. در این رفرنس خارجی درمورد مکان کلینیک زیبایی، تجهیزات، آموزش تیم کلینیک زیبایی و برند سازی صحبت شده است.

مشاوره راه اندازی کلینیک زیبایی به ما چه کمکی می کند؟

مهمترین قسمت راه اندازی کلینیک زیبایی تجهیزات پزشکی می باشد. که در این راه مشاوره تجهیز کلینیک زیبایی به بهترین شکل می تواند به شما کمک کند. همیشه قبل از اقدام به تجهیز کلینیک زیبایی، به طور کامل بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که تجهیزات معروف و مارک دار را خریداری میکنید. انتخاب کورکورانه تجهیزات ارزون می تواند نتایج کلینیک زیبایی شما را به خطر اندازد. هنگام راه اندازی یک کسب و کار زیبایی، یک سوال کلیدی را در نظر بگیرید: کدام خدمات تجهیزات زیبایی، درمانی را به مشتریان ارائه خواهید داد؟ ممکن است برای راه اندازی کلینیک زیبایی خود ندانید که نیاز به چه دستگاه هایی دارید و کدام دستگاه های زیبایی درآمدزایی سریع تری دارند.

برای رسیدن به جواب این سوال باید از مشاور تجهیزات کلینیک زیبایی کمک بگیرید. مشاور تجهیز کلینیک زیبایی به شما کمک میکند با بودجه ای که دارید چه نوع دستگاه هایی با چه هزینه ای می توانید تهیه کنید. شما برای کلینیک زیبایی، در صورت بودجه بالا بهتر است از همه لاین های زیبایی استفاده کنید و در صورت بودجه محدود بهتر است از دستگاه های پرطرفدار شروع کنید و کم کم تجهیزات کلینیک خود را کامل کنید.

گام چهارم: سرمایه گذاری در کلینیک زیبایی

سرمایه گذاری راه اندازی کلینیک زیبایی

هنگامی که تصمیم گرفتید کلینیک خود را راه اندازی کنید. قدم بعدی این است که به این فکر کنید چه تعداد از مردم از خدمات شما استفاده میکنند و برای ارائه خدمات چه مقدار سرمایه گذاری در کلینیک انجام دهید. سرمایه گذاری در کلینیک زیبایی نیاز به بودجه بالایی دارد و هنگام راه اندازی این کسب و کار شاید با خود فکر کنید ریسک بالایی دارد و ممکن است به نتیجه نرسید! به همین دلیل است که باید قبل از سرمایه گذاری در کلینیک زیبایی با مشاور راه اندازی کلینیک زیبایی صحبتی داشته باشید.

شروع هر کسب و کاری با سرمایه گذاری شروع میشود. سرمایه گذاری کلینیک زیبایی یکی از کسب و کار هایی است که با سود بالا از سرمایه گذاری در آن پشیمان نمیشوید. برای سرمایه گذاری در کلینیک های زیبایی باید از هزینه های راه اندازی کلینیک زیبایی اطلاع داشته باشید.

آیا سرمایه گذاری در کلینیک زیبایی رو به رشد است یا خیر؟

همه افراد در هرکشوری که باشند به زیبایی خود اهمیت می دهند! با یک جریان ثابت مشتریان آماده هستند تا برای خدمات زیبایی هزینه کنند، صنعت زیبایی هرگز از مد خارج نمی شود. سرمایه گذاری در کلینیک زیبایی به این معنی است که شما یک منبع درآمد ثابت و مطمئن دارید. پس در پاسخ به سوال بالا باید بگوییم سرمایه گذاری در کلینیک زیبایی رو به رشد است. سرمایه گذاری در کلینیک زیبایی شامل قسمت های زیر می شود:

  • مجوز ها
  • تجهیزات
  • اجاره یا خرید سالن
  • هزینه های مشاوره
  • بازسازی و طراحی کلینیک
  • لباس فرم کارمندان

هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی چقدر است؟

هزینه تاسیس کلینیک زیبایی شامل چند قسمت زیر میباشد:

  • هزینه اجاره کلینیک

انتخاب لوکیشن مناسب برای راه اندازی کلینیک زیبایی از مهمترین اقدام ها برای شروع کار است. برای شروع هر کسب و کاری نیاز به یک لوکیشن دارید تا در آن تجهیزات خود را راه اندازی کنید. این فضا را می توانید اجاره کنید و یا در صورت داشتن سرمایه زیاد سالن را بخرید. مطمئن باشید این هزینه بزرگترین هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی می باشد. بیشترین هزینه برای راه اندازی کلینیک زیبایی اجاره کلینیک زیبایی می باشد. برای انتخاب لوکیشن مناسب تاسیس کلینیک زیبایی بهتر است از مشاوره تاسیس کلینیک زیبایی کمک بگیرید و سپس به دیزاین و پلان داخلی کلینیک خود فکر کنید.

  • هزینه دیزاین و طراحی کلینیک

همانطور که از اسم کلینیک زیبایی مشخص است، زیباسازی و طراحی کلینیک بسیار پر اهمیت است. زیباسازی کلینیک زیبایی یکی از چالش های جذاب و پرکاری در راه اندازی کلینیک زیبایی به حساب می آید و به عوامل مختلفی مثل مساحت کلینیک زیبایی، محل جغرافیایی، تجهیزات پزشکی، مواد استفاده شده بستگی دارد. برای دیزاین و طراحی حتما باید بدانید هر دستگاه زیبایی در کجا قرار بگیرد و هر کدام از اتاق های لاین زیبایی چه دیزاینی داشته باشند. هرچه دیزاین کلینیک شما زیباتر باشد برای جذب مخاطبان بهتر است.

در مقاله چگونه طراحی کلینیک زیبایی باعث جذب مشتری بیشتر می شود؟ درباره طراحی و دیزاین کلینیک بیشتر بدانید.

  • هزینه تبلیغات

بازاریابی یک فرآیند ضروری برای هر کسب‌ وکاری است، اما تاکتیک‌های خاص برای برخی از کسب ‌وکارها بهتر از دیگران کار می‌کنند. بعد از گرفتن مجوز های مورد نیاز شما برای شناساندن خود به مخاطبان کلینیک زیبایی باید بودجه ای برای برند سازی و تبلیغات کلینیک خود کنار بگذارید.

  • هزینه مجوز

چند مجوز اصلی وجود دارد که باید قبل از راه اندازی کلینیک زیبایی آنها را پوشش دهید. ابتدا به یک مجوز تجاری برای راه اندازی کلینیک زیبایی دارید، که این مجوز باتوجه به نوع خدماتی که ارائه می دهید متفاوت است. همچنین مجوز رعایت بهداشت و ایمنی برای تاسیس کلینیک از مهترین مجوز ها است. برای شروع کسب و کار نیاز به اخذ مجوز های مربوطه دارید شما برای دانستن مجوز های راه اندازی کلینیک زیبایی حتما باید از مشاوران و متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.

  • استخدام اپراتور و آموزش آنها

هر کلینیکی زیبایی برای اداره کلینیک خود به کادر متخصص و حرفه ای نیاز دارد. همچنین اگر نیاز بود قبل از استخدام اپراتور کلینیک زیبایی خود به آنها آموزش تخصصی کار با دستگاه های مختلف را بدهید. تا مخاطبان کلینیک زیبایی از شما راضی باشند.

  • لباس فرم کارمندان

لباس فرم کارمندان در کلینیک زیبایی، هویت بصری کلینیک شما را تعیین می کند. در انتخاب آن باید به لوگو و رنگ های به کار رفته در کلینیک توجه کنید. همچنین باید توجه کنید که هر کارمند مطابق با نوع کاری که انجام می دهد لباس های مختلفی داشته باشند.

  • هزینه های مشاوره

شما برای مذاکره در اجاره کلینیک زیبایی، مجوز های مورد نیاز، تجهیز کردن کلینیک زیبایی نیاز به مشاوران متخصص در این زمینه ها دارید. سرمایه گذاری برای مشاوره تجهیز کلینیک باعث می شود با برنامه و پلن جلو بروید. امکان دارد با فهمیدن هزینه های کلینیک زیبایی با خود بگویید آیا با این هزینه ها می توان به درآمد رسید؟ بله برای اطلاعات بیشتر مقاله با شنیدن درآمد کلینیک زیبایی حتما شگفت زده می شوید! بخوانید.

گام پنجم: برند سازی و تبلیغات گام آخر،کشیدن یک نفس راحت برای راه اندازی کلینیک زیبایی خود!

در جهان پر رقابت امروز، برای جذب مخاطبان و مشتریان باید برند خود را تبلیغ کنیم. مخصوصا کلینیک زیبایی که امروزه یک کسب و کار پرطرفدار است! پس حتما برای تبلیغ برند خود یک استراتژی بچینید و انجام این کار را به کار بلد های این حوزه بسپارید. چند نمونه از تبلیغات کلینیک زیبایی شامل:

  1. تبلیغات در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تبلیغات پولی در این شبکه اجتماعی
  2.  ساخت وب سایت با اطلاعات کامل درباره خدمات کلینیک و نمونه کار های انجام شده در کلینیک زیبایی
  3. تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مثل پکیج های ویژه برای مراجعه کننده های جدید و قدم
  4. همکاری با افراد مشهور و درخواست از این افراد برای انجام خدمات به صورت حضوری و به اشتراک گذاری تجربیات در شبکه‌های اجتماعی
  5. استفاده از پوسترها و بنرها در محل کلینیک و محیط‌های عمومی برای ترویج خدمات

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x