طراحی کلینیک زیبایی

طراحی کلینیک زیبایی
طراحی کلینیک زیبایی با هلدینگ سینوهه

طراحی کلینیک زیبایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فضا و دکوراسیون کلینیک زیبایی باید به گونه باشد تا فضایی آرام و دلنشین برای مخاطبان فراهم کند. همچنین روشنایی، طراحی داخلی کلینیک زیبایی، فضای کلینیک، تهویه مکان و… نقش مهم و اساسی در طراحی کلینیک زیبایی دارد.

فضای مورد نیاز در طراحی کلینیک زیبایی به دو دسته تقسیم می شود: 1. فضای عمومی و پشتیبانی 2. فضای تخصصی و درمانی. در طراحی هر کدام از فضاها با توجه به نیاز و هزینه طراحی باید به گونه ای باشد تا مخاطب احساس راحتی داشته باشد.

فضای عمومی و پشتیبانی کلینیک زیبایی شامل اتاق پرسنل، اتاق بررسی و انتظار، پذیرش، سرویس بهداشتی، فضای ورود و دسترسی. و فضای تخصصی کلینیک زیبایی معمولا دارای اتاق معاینه و اتاق های خدمات کلینیک زیبایی شما می باشد.

برای اطلاعات بیشتر درباره راه اندازی کلینیک زیبایی می توانید مقاله مشاوره راه اندازی کلینیک زیبایی در 5 گام بخوانید.

دیزاین و طراحی کلینیک زیبایی

در طراحی کلینیک زیبایی باید از فضای در دسترس به نحوه ایاستفاده که که برای ارائه خدمات به مشتریان کارآمد باشد. دیزاین کلینیک زیبایی بستگی که اندازه فضا و مساحت در دسترس دارد. رنگ آمیزی، نورپردازی، دکوراسیون و رنگبندی طراحی کلینیک زیبایی اهمیت ویژه ای دارد زیرا استفاده از رنگ بندی و نورپردازی مناسب باعث ایجاد حس مثبت در مراجعین می شود. برای شروع طراحی کلینیک زیبایی باید طراحی را از جایی شروع کنید، در زیر ما به شما پیشنهاد می دهیم که برای طراحی کلینیک خود از کجا طراحی شروع کنید.

1. طراحی سقف کلینیک زیبایی را فراموش نکنید

یکی از اجزای فضای داخلی که تاثیر زیادی در طراحی کلینیک زیبایی شما دارد، طراحی سقف کلینیک می باشد. سقف ها همیشه از مهمترین عنصر طراحی و دیزاین بوده اند. مخصوصا برای طراحی کلینیک زیبایی که اکثر خدمات و درمان ها برای مخاطبان به صورت درازکش انجام می شود. باعث جلوگیری از بی حوصلگی مخاطب می شود و همچنین آرامش برای مخاطب تامین می کند.

طراحی سقف کلینیک زیبایی

2. طراحی اتاق انتظار و پذیرایی

همیشه یکی از مهمترین بخش های طراحی کلینیک زیبایی است. طراحی داخلی سالن انتظار باید به گونه ای باشد که در درجه اول اعتماد مراجعین را جلب کرده و حس راحتی را در آنها ایجاد کند. استفاده از فرم ها و رنگ ها باید به گونه ای جذاب باشد که نه تنها حس آرامش را در مراجعین به ارمغان بیاورد بلکه حسی خوشایند به آنها بدهد و سرگرم شود تا حس انتظار و همچنین انگیزه و میل را فراموش کنند.

طراحی اتاق انتظار کلینیک زیبایی

3. از لوازم و مبلمان خاص استفاده کنید

می توانید از یک سری المان های خاص استفاده کنید تا فضای کلینیک خود را کاملا متفاوت کنید. هر چه دکوراسیون کلینیک زیبایی گرم تر، صمیمی تر و دوستانه تر باشد، برای آسایش و اطمینان مشتریان و همچنین نشانه احترام به آنها مثبت تر خواهد بود. فراموش نکنید زمانی که از یک عنصر تزئینی خاص و متفاوت در طراحی کلینیک زیبایی خود استفاده کنید در ذهن مخاطب هم شما خاص و منحصر به فرد در نظر می آیید.

لوازم خاص در دیزاین کلینیک زیبایی

4. نور پردازی و اهمیت آن در طراحی کلینیک زیبایی

نور یکی از عوامل تاثیر گذار در طراحی می باشد. یکی از ساده ترین اصول طراحی کلینیک زیبایی استفاده از نور طبیعی برای روشن سازی فضای داخلی کلینیک می باشد. این تکنیک یک تکنیک ساده اما تاثیر گذار در زیبایی طراحی کلینیک زیبایی شما می باشد.

کیفیت نورپردازی در فضای کلینیک به صورت خلاقانه باعث زیبایی محیط و فضای کلینیک شما می شود. نور پردازی یکی از عناصر اصلی در طراحی کلینیک زیبایی است. البته توجه داشته باشید این نورپردازی باید با کیفیت قابل اجرا باشد.

نورپردازی در دیزاین کلینیک زیبایی

5. استفاده از رنگ مناسب برای طراحی کلینیک زیبایی

از آنجایی که انتخاب رنگ و بافت مناسب تاثیر بسیار مستقیمی بر ذهن مشتری دارد، یکی از مهم ترین موارد برای طراحی مطب و کلینیک زیبا می باشد. برای فضاهایی مانند کلینیک پوست یا به طور کلی کلینیک های زیبایی که بیشتر افراد برای زیبایی و مراقبت های بهداشتی به آنجا مراجعه می کنند، احساس آرامش و لطافت حرف اول را می زند، بنابراین رنگ ها و طرح های آرام و ملایم می توانند بهترین انتخاب شما باشند.

کیفیت فضایی که مراجعین کلینیک یا مطب به آن سفر می کنند یکی از عواملی است که به طور غیرمستقیم بر دید آنها نسبت به فضا تاثیر می گذارد. این نکته ای است که هنگام طراحی فضاهای درمانی باید در نظر داشت.

به طور کلی اصولی که یک کلینیک را جذاب و متمایز از سایر فضاهای مشابه می کند قابل توجه و با کیفیت است که ساده ترین نکات طراحی داخلی می باشد. البته طراحی خلاقانه کلینیک های لوکس دنیا در همین اصول ساده و کلی نهفته است. مواردی که در طراحی دکوراسیون کلینیک اهمیت دارند با قرار گرفتن در دل طراحی ساده و زیبا و در کنار اجرای صحیح می توانند فضای ایده آل یک محیط درمانی را تشکیل دهند. اینها تنها برخی از ابزارهای اشتراک گذاری هدف گذاری هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

از چه رنگایی بهتر است برای طراحی کلینیک زیبایی خود استفاده کنیم؟

میدانید که استفاده از رنگ های جذاب در طراحی کلینیک زیبایی باعث جذب و نشاط مشتری میشود! پس استفاده از رنگ های مناسب برای تاثیر گذاری مخاطب ارزشمند است. در زیر شما را با روانشناسی رنگ ها آشنا میکنیم و چند ترکیب رنگی را پیشنهاد می دهیم.

رنگ آبی رنگ تسکین دهنده و قابل اغتمادی است، رنگ سبز حس طراوت و تازگی به مخاطب القا می کند، رنگ قرمز رنگ قدرت و انرژی است و باعث جلب توجه مشتریان می شود، رنگ صورتی یک رنگ ملایم و زنانه ای است و اغلب خانوم ها این رنگ را دوست دارند، رنگ طوسی، رنگ متعادل کننده است.

رنگ سفید حس تازگی و پاکیزگی را به مخاطب القا می کند، رنگ مشکی یا طوسی پر رنگ از رنگای پر کاربرد طراحی هستند، رنگ طلایی یک رنگ شیک و جذب کننده مشتری می باشد. برای هر ترکیب رنگی که برای طراحی کلینیک زیبایی خود استفاده می کنید، پیشنهاد میکنیم این رنگ ها را در ترکیب رنگی خود جای دهید.

طراحی اتاق کلینیک زیبایی

6. استفاده از عناصر جذاب در طراحی کلینیک زیبایی

به عنوان مثال استفاده از تابلو های جذاب مثل تابلوهای سلبریتی ها باعث می شود کلینیک شما یک کلینیک خسته کننده نباشد و دیوار های کلینیک را از حالت بی روح خارج کند و مراجعین از نشستن و انتظار نوبت خسته نشوند و یک سرگرمی جالب داشته باشند.

برای پیشنهاد می توانید هر کدام از اتاق های خدمات کلینیک زیبایی خود را با طرحهای مختلف طراحی کنید، به عنوان مثال اتاق خدمات لیزر را به رنگ صورتی، اتاق خدمات پاکسازی پوست به رنگی آبی و… طراحی کنید. این ایده خلاقانه برای مخاطبان جذاب است و باعث می شود در صورت استفاده از یکی از خدمات کلینیک شما از خدمات دیگر کلینیک استفاده کند.

خلاصه مطالب

وقتی صحبت از ایده طراحی داخلی کلینیک زیبایی می شود، باید نیاز ها و انتظارات مراجعه کنندگان، اپراتور ها، کارکنان را در نظر بگیرید. از فناوری های مدرن، زیبایی شناسی و حساسیت های طراحی داخلی استفاده کنید. برای زیبای سازی طراحی داخلی کلینیک خود، بودجه ای مناسب را در نظر بگیرید. این بودجه بیشتر شامل هزینه پلن طراحی کلینیک زیبایی و لوازم مورد نیاز کلینیک می شود.

برای طراحی کلینیک زیبایی ابتدا باید فضای مد نظر را تقسیم بندی کنید و رنگ و دیزاین هر یک از اتاق های لاین زیبایی باتوجه به نوع خدماتی که ارائه می دهید انتخاب کنید. نورپردازی، استفاده از مبلمان زیبا و خاص، تابلو های جذاب در تاثیر گذاری مخاطبان شما بسیار پر اهمیت است.

چیدمان اتاق انتظار مخاطبان جای مهمی است زیرا مخاطبان ممکن است تایم طولانی را در اتاق انتظار سپری کند، پس طراحی و دیزاین آن باید به گونه ای باشد که در این مدت زمان خسته نشود. حتما در دیزاین کلینیک زیبایی دست و دل باز باشید و بدانید با درآمد کلینیک زیبایی این هزینه ها جبران می شوند.

2 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحر
سحر
5 ماه قبل

با فضای 80 متری از چه پالت رنگی استفاده کنیم که فضا بزرگتر به نظر بیاد؟

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x