راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار
راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار یکی از هیجان انگیزترین و با ارزش ترین تجربیاتی است که می توانید داشته باشید. اما از کجا شروع می کنید؟ راه‌ های مختلفی برای ایجاد یک کسب ‌و کار وجود دارد که ملاحظات مهم و زیادی در آن وجود دارد. ما در این مقاله سعی کردیم راهنمای جامعی را در مورد نحوه شروع یک کسب و کار به شما آموزش دهیم و چند کسب و کار برای شروع معرفی کنیم.

قبل از راه اندازی کسب و کار ذهنیت درستی داشته باشید: برخی از صاحبان کسب ‌و کار بدون نگاه کردن، با سر شیرجه می‌روند و در حین پیش ‌روی کارها را درست می‌کنند. بهترین راه برای دستیابی به هر هدف تجاری یا شخصی، نوشتن تمام مراحل ممکن برای رسیدن به هدف است. سپس، آن مراحل را بر اساس آنچه که ابتدا باید اتفاق بیفتد، ترتیب دهید. برخی از مراحل ممکن است چند دقیقه طول بکشد در حالی که برخی دیگر زمان زیادی می برد. نکته این است که همیشه قدم بعدی را بردارید.

برای راه اندازی کسب و کار نیاز به تفکر زیادی دارید، همچنین باید یک کسب و کار پر رونق و آینده داری را انتخاب کنید. به عنوان مثال یکی از پر رونق ترین کسب و کار ها در صنعت زیبایی، تاسیس کلینیک زیبایی است، همچنین این صنعت در جهان رو به رشد است. تنها ریسک این شغل سرمایه گذاری بالا است! البته درست است که نیاز به سرمایه زیادی دارد و در مقابل به شدت درآمدزایی خوبی دارد و از آینده آن می توانید مطمئن باشید.

1.مفهوم راه اندازی کسب و کار خود را تعیین کنید.

بیشتر توصیه‌های راه اندازی کسب و کار به شما می‌گویند که از چیزی که دوست دارید درآمد کسب کنید، اما دو عنصر بسیار مهم دیگر را از دست می‌دهد:

  1.  باید سودآور باشد.
  2. کاری باشد که در آن مهارت دارید.

به عنوان مثال، شما ممکن است عاشق موسیقی باشید، اما اگر خواننده یا ترانه سرای خوبی نباشید، ایده کسب و کار شما چقدر قابل اجرا است؟ در حالی که در اینجا باید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید و همان مقدار سرمایه و بودجه را برای راه اندازی کلینیک زیبایی خرج کنید و مطمئن باشید به نتیجه می رسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله مشاوره راه اندازی کلینیک زیبایی در 5 گام را بخوانید.

اگر ایده محکمی از آنچه کسب و کار شما در بر خواهد داشت ندارید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

دوست داری چه کار کنی؟ از چه کاری بدت میاد؟ آیا می توانید جوری فکر کنید که این کارها را آسان تر کند؟ در چه کاری خوب هستید؟ دیگران در مورد چه چیزی برای مشاوره به شما مراجعه می کنند؟ اگر به شما ده دقیقه فرصت داده شود که یک سخنرانی پنج دقیقه ای در مورد هر موضوعی داشته باشید، آن چه خواهد بود؟

2. بودجه خود را برای راه اندازی کسب و کار تعیین کنید.

تصمیم گیری برای راه اندازی یک کسب و کار بسیار هیجان انگیز است. محاسبه هزینه های راه اندازی، نگرانی درمورد سود آوری بلند مدت، تامین بودجه راه اندازی و… می تواند استرس زا باشد. مسئله بودجه بسیار مهم است زیرا سرمایه گذاری اولیه قابل توجهی نیاز دارد. قبل از انتخاب نوع کسب و کار برای شروع، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

چه نوع بودجه ای دارید؟ چقدر زمان برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود دارید؟ آیا ترجیح میدهید در خانه کار کنید یا در دفتر یا کارگاه؟ چه علایقی دارید؟ چه مهارت یا تخصصی دارید؟ چقدر سریع نیاز دارید تا کسب و کار خود را گسترش دهید؟ چه نوع حمایتی برای راه اندازی کسب و کار خود دارید؟ آیا با شخص دیگری شریک هستید؟

هزینه راه اندازی به هر هزینه ای گفته می شود که هنگام شروع، یک کسب و کار جدید متحمل می شود. اگرچه هزینه های راه اندازی بسته به نوع کسب و کار و صنعت شما متفاوت است. برنامه ریزی بودجه کسب و کار یکی از پر استرس ترین بخش های شروع یک کسب و کار است. اما واقع بین بودن در مورد برآورد هزینه های راه اندازی کسب و کار و مقدار پولی که فورا نیاز دارید به راه اندازی شغل شما کمک می کند.

3. درمورد رقبا و بازار خود تحقیق کنید و سپس اقدام به راه اندازی کسب و کار داشته باشید

مشاوره راه اندازی کلینیک زیبایی

قبل از راه اندازی کسب و کار جدید خود حتما بازار رقبا را بررسی کنید. به عنوان مثال شما می خواهید اقدام به راه اندازی یک کلینیک زیبایی داشته باشید، پس باید بدانید در محلی که می خواهید اقدام به راه اندازی کسب و کار داشته باشید، آیا کسب و کار دیگری شبیه شما وجود دارد یا نه؟ آیا در آن مکان امکان پیشرفت دارید یا نه؟

رقبای خود را بسنجید که آیا امکان دارد با آن های رقابت کنید یا نه؟ به طور کلی برای راه اندازی کسب و کار خود باید از یک مشاوره کسب و کار کمک بگیرید تا این مراحل را به خوبی پیش ببرید.

4. طرح راه اندازی کسب و کار خود را ایجاد کنید

طرح راه اندازی کسب و کار یک سند پویا است که به عنوان یک نقشه راه برای ایجاد یک کسب و کار جدید عمل می کند. این سند درک و جذب را برای سرمایه گذاران بالقوه، موسسات مالی و مدیریت شرکت ساده می کند. حتی اگر قصد تامین مالی خود را دارید،

یک طرح کسب و کار می تواند به شما کمک کند تا ایده خود را بسط دهید و مشکلات احتمالی را شناسایی کنید. هنگام نوشتن یک طرح تجاری جامع، بخش های زیر را در نظر بگیرید:

خلاصه اجرایی: هنگام نوشت خلاصه اجرایی این کسب و کار جدید پیشنهادی را توصیف می کند و اهداف شرکت و روش های دستیابی به آنها را، مشخص می کند.

شرح شرکت: شرح شرکت شامل مشکلاتی است که محصول یا خدمات شما حل می کند.

تجزیه و تحلیل بازار: این بخش از طرح کسب و کار تجزیه و تحلیل می کند که چگونه یک شرکت در مقابل رقبای خود قرار گرفته است. تحلیل بازار باید شامل بازار هدف، تجزیه و تحلیل تقسیم بندی، اندازه بازار، نرخ رشد، روندها و ارزیابی محیط رقابتی باشد.

سازمان و ساختار: در مورد نوع سازمان تجاری مورد انتظارتان، استراتژی های مدیریت ریسک و اینکه چه کسی تیم مدیریت را پرسنل خواهد کرد، بنویسید. صلاحیت آنها چیست؟ آیا کسب و کار شما یک شرکت با مسئولیت محدود تک نفره خواهد بود یا یک شرکت بزرگ؟

ماموریت و اهداف: این بخش باید حاوی بیانیه مختصری از ماموریت باشد و جزئیات آنچه را که کسب و کار می خواهد انجام دهد و مراحل رسیدن به آن را شرح دهد..

محصولات یا خدمات: این بخش نحوه عملکرد کسب و کار شما را توضیح می دهد. این شامل محصولاتی است که در ابتدای کسب و کار به مصرف کنندگان ارائه خواهید داد، نحوه مقایسه آنها با رقبای موجود، هزینه خدمات شما و… را مشخص می کند.

طرح بازاریابی: شما برای شناخته شدن بین مخاطبان خود باید تبلیغات انجام دهید، در مورد چگونگی تبلیغات، هزینه تبلیغات و… برنامه ریزی داشته باشید.

برنامه مالی: هسته اصلی شروع هر کسب و کاری بودجه و هزینه های آن می باشد.

خلاصه پیشینه: نوشتن این بخش از طرح کسب و کار زمان بر است. هر گونه داده، مقاله و مطالعات تحقیقاتی را در مورد روندهایی که می تواند بر کسب و کار یا صنعت شما تأثیر مثبت و منفی بگذارد، گردآوری و خلاصه کنید.

5.کسب و کار خود را ثبت کنید و مجوزها را دریافت کنید

پس از انتخاب ساختار کسب و کار هنگام راه اندازی کسب و کار باید به چندین موضوع حقوقی توجه کرد. موارد زیر چک لیست خوبی از مواردی است که باید در هنگام ایجاد کسب و کار خود در نظر بگیرید:

  1. نام کسب و کار خود را انتخاب کنید
  2. در صورت حقوقی بودن کسب و کار، شرکت خود را ثبت کنید
  3.  مجوز های مربوط به کسب و کار انتخابی را دریافت کنید

از منابع خارجی اطلاعات زیادی درباره راه اندازی کسب و کار می توانید به دست آورید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x