لیزر برای زنان باردار

لیزر برای زنان باردار
لیزر زنان باردار

ایا لیزر برای زنان باردار خطرناک است ؟

لیزر موهای زائد یکی از پر طرفدارترین خدماتی است که امروزه داخل کلینیک های زیبایی انجام میشود و جای خود را به روش های سخت گذشته داده است و دیگر جایگزین روشهای قدیمی مثل اپیلاسیون و وکس شده است . اما عده زیادی هسند که هنوز به صورت کامل نمی دانند که لیزر موهای زائد چیست و چطور باعث از بین بردن فولیکول مو می شود که در ادامه به صورت کامل به آن می پردازیم.

برای اینکه بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد بگیرید باید بین 8 تا 10 جلسه انجام دهید بهترین دستگاه ها برای انجام لیزر ، دستگاهی می باشد که بتواند انواع تایپ پوستی را بدون هیچگونه سوختگی و تاول لیزر کند . به طور کلی 6 نوع تایپ پوستی وجود دارد که از پوست روشن یا اروپایی شروع می شود تا تیره ترین پوست که آفریقایی می باشد و دستگاهی مناسب است که بتواند برای هرنوع پوستی اثربخشی داشته باشد.

 

خرید لیزر تیتانیوم

 

لیزر برای زنان باردار

 

لیزر موهای زائد چیست ؟

لیزر موی زائد یکی از راه های غیر تهاجمی و ایمن می باشد که بدون هیچ آسیبی به پوست باعث از بین بردن موهای زائد می شود و برای همیشه شما را از شر تیغ و روش های مختلف راحت می کند. دستگاه لیزر با استفاده از انرژی آزاد شده توسط لیزر باعث سوختن و از بین بردن فولیکول مو می شود
و این کار بدون کوچک ترین ضرری انجام می شود و مراجعه کننده هیچگونه احساس گرما و سوختگی رو سطح پوست احساس نمی کند البته این نکته بستگی به دستگاه نیز دارد ، دستگاه لیزر موهای زائد تیتانیوم با استفاده از سیستم خنک کننده قوی و حرفه ای که دارد دمای سر هندپیس را پایین می آورد و از سوختگی و گز گز جلوگیری می کند.

مراقبت قبل از لیزر موهای زائد چیست ؟

قبل از انجام لیزر موهای زائد بعضی از نکات را باید رعایت کنید تا علاوه بر اینکه بهترین نتیجه را بگیرید دچار سوختگی و قرمزی و تورم نشوید .
اولین نکنه اپیلاسیون و از ریشه در آوردن موی زائد به هر روشی قبل از لیزر ممنوع می باشد زیرا در لیزر موهای زائد هدف فولیکول مو می باشد و شما با اپیلاسیون ، فولیکول مو را به طور موقت تحریک می کنید پس حداقل دو تا سه هفته قبل از انجام لیزر نباید اپیلاسیون کنید
یکی از موضوعاتی مهمی که قبل از لیزر وجود دارد این می باشد که حتما باید موهای خود را با تیغ یا ژیلت بتراشید تا لیزر بتواند ریشه مو را هدف قرار دهد و باعث ایجاد سوختگی نشود . قبل و یا بعد از لیزر موهای زائد در برابر آفتاب قرار نگیرید . مخصوصا از برنزه کردن با نور خورشید یا به وسیله سولاریوم جدا خودداری کنید .

حداقل یک ماه قبل از لیزر برنزه نکنید زیرا در این صورت درد و سوختگی در انتظار شما می باشد.
حتما قبل از لیزر موهای زائد با متخصص لیزر مشورت کنید و از خوردن داروهای خاصی مثل آنتی بیوتیک ها ، قرص های ضد بارداری و انواع قرص های ضدجوش مثل راکوتان و آخرین نکته ، قبل از انجام لیزر حتما پوست خود را کاملا تمیز کنید ترجیحا دوش بگیرید و از هیچگونه کرم و محصول آرایشی در ناحیه مورد نیاز لیزر استفاده نکنید .

برای انجام لیزر موهای زائد کلینیکی را انتخاب کنید که دارای بهترین دستگاه لیزر می باشد و متخصین کار بلد و ماهری را دارد و قبل از انجام لیزر با شما مشاوره کامل انجام می دهند.

ایا لیزر برای زن باردار خطرناک است ؟

یکی از پر تکرار ترین سوال هایی که شما می پرسید این می باشد که ایا لیزر برای زن باردار خطرناک است و یا ممکن است برای جنین مشکلی ایجاد کند . لیزر موهای زائد بسیار ایمن می باشد و اصلا نمی توانیم بگوییم که خطرناک است اما نکته ای که وجود دارد میزان اثر بخشی آن می باشد زمانی که شما باردار هستید .

بدن شما مملو از هورمون می باشد و سطوح بالاتر استروژن و آندروژن می تواند باعث رشد مو در مکان هایی شود که قبلاً هرگز ظاهر نشده بودند . مخصوصا در ماه های آخر این اتفاق شایع تر است.

شما می توانید ناگهان متوجه موهای زائد روی شکم، صورت، گردن، سینه ها و بازوهای خود شوید. خبر خوب این است که این رشد مو کاملاً رایج است و معمولاً پس از تولد نوزاد خود به خود از بین می رود.
هورمون های بارداری نه تنها روی محل جوانه زدن و رشد ناگهانی مو و میزان آن تاثیر می گذارند، بلکه چرخه رشد موهای شما را نیز تغییر می دهند.

به طور کلی چرخه رشد مو ما دارای سه مرحله می باشد به اسم های آناژن ، کاتاژن و تلوژن که هرکدام از آن ها را توضیح خواهیم داد . موهای سر و بدن شما همگی دارای یک مرحله رشد فعال هستند که آناژن نامیده می شود. زمانی که مو به طور کامل رشد کرد، وارد حالت استراحت به نام تلوژن می شود و پس از آن می ریزد.

هورمون های بارداری مرحله “ریزش” را به تاخیر می اندازند، به همین دلیل است که متوجه موهای ضخیم تر و پرتر می شوید. بدن شما به سادگی مقدار معمول مو را رها نمی کند. حدود سه تا شش ماه پس از تولد نوزاد و عادی شدن هورمون های شما، موهای اضافی می ریزند. این ریزش ناگهانی مو تلوژن نامیده می شود.

به دلیل نامنظم بودن میزان هورمون ها در دوران بارداری و شیردهی انجام لیزر موهای زائد می تواند روش درستی برای رفع موهای زائد نباشد . زیرا آن را برطرف نمی کند حتی ممکن است رشد آن را چندین برابر کند و نکته ای که در این دوران قابل اهمیت و مهم می باشد سلامت جنین است ، انجام لیزر بی خطر است اما هنوز به طور قطع مشخص نیست که روی سلامت جنین تاثیر می گذارد یا نه پس بهتر است شما پس از دوران بارداری و شیردهی لیزر موهای زائد را شروع کنید .

و افرادی که قبل از بارداری داوطلب انجام لیزر هستند و نگران ناباروری می باشند باید به طور قطع بگوییم که لیزرهای مورد استفاده فقط برای نفوذ به چند میلی متر اول پوست طراحی شده اند. آنها به هیچ اندام دیگری نمی رسند. لیزر درمانی برای نواحی حساس بدن از جمله ناحیه بیکینی نیز ایمن است. بنابراین، اگر می‌خواهید باردار شوید، انجام لیزر موهای زائد در این مدت می تواند بی‌خطر باشد.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x