رستوران یا کلینیک زیبایی؟ کدام بهتر است؟

رستوران یا کلینیک زیبایی؟ کدام بهتر است؟
رستوران یا کلینیک زیبایی

رستوران یا کلینیک زیبایی

اگر شما به فکر شروع یک کسب و کار هستید و با سوال رستوران یا کلینیک زیبایی؟ مواجه شده اید پیشنهاد میکنیم با ادامه مقاله همراه باشید. راه اندازی یک کسب و کار که خود شما رئیس باشید بهترین تصمیمی است که می توانید بگیرید! تاسیس کلینیک زیبایی در جهان امروز که بشریت بیشتر از هر چیزی به ظاهری زیبا و جذاب اهمیت می دهد می تواند برای شما سود آور باشد.

بسیاری از مردم وقت کافی برای آماده کردن غذا را ندارند، بنابراین ترجیح می دهند غذای رستوران را تهیه کنند، اما این جمله، یک جمله نسبی است و بسیاری از افراد به دلیل هزینه بیشتر غذاهای رستوران و بهداشتی بودن غذای رستوران ترجیح می دهند در خانه غذا درست کنند.

تصمیم گیری سخت است؟! به شما پیشنهاد میکنیم اول ترجیحات و نیاز های خود را در نظر بگیرید، به عنوان مثال ترجیح می دهید وقت خود را در یک محیط آرام و آراسته مثل کلینیک زیبایی بگذرایند یا ترجیح می دهید از چشیدن غذاهای جدید لذت ببرید؟

تاسیس کلینیک زیبایی در مقابل رستوران

از لحاظ روش کاری، دو کسب و کار تفاوت های زیادی دارند و حتی نیازها و چالش های متفاوتی هم دارند. تفاوت اصلی آنها در ماهیت کسب و کار است، کلینیک های زیبایی خدمات زیبایی و پوستی را ارائه می دهد و رستوران ها در زمینه آشپزی فعال هستند. این دو کسب و کار از لحاظ تجهیزات، پرسنل، مدیریت مالی، بودجه تبلیغاتی، برند سازی، مجوز ها و… تفاوت های زیادی دارند.

مقایسه هزینه تاسیس کلینیک زیبایی و هزینه تاسیس رستوران

هزینه های تاسیس یک کلینیک زیبایی و تاسیس یک رستوران در مقابل هم به عوامل مختلفی بستگی دارد، به همین دلیل باید قبل از انتخاب به طور دقیق تمامی هزینه ها را بررسی کنید تا تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب است. برخی از این عوامل شامل موارد زیر است:

  • موقعیت جغرافیایی

همانطور که میدانید در کشور ایران قیمت املاک در شهرهای مختلف، متفاوت است؛ حتی در یک شهر هم قیمت املاک فرق دارد. پس ممکن است هزینه یک ملک برای تاسیس رستوران و کلینیک زیبایی متفاوت باشد. همچنین به متراژ و اندازه ملک انتخابی همبستگی دارد. ممکن است شما برای راه اندازی کلینیک یا رستوران به متراژهای مختلفی نیاز داشته باشید.

  • تجهیزات و امکانات

هر دو کسب و کار نیازمند تجهیزاتی هستند. کلینیک زیبایی نیاز به دستگاه های زیبایی، محصولات زیبایی، مبلمان و… دارد. در مقابل رستوران نیاز به آشپزخانه، میز و صندلی، تجهیزات سرو غذا دارد.

  • پرسنل

پرسنل کلینیک زیبایی شامل پزشک، کادر درمانی، اپراتور است. در مقابل رستوران شامل آشپز، گارسون است و حقوق هر کدام بسته به نوع کاری که انجام می دهند متفاوت است.

  • مجوز ها

هر کسب و کاری برای راه اندازی نیاز به مجوز دارد و مجوزهای هر کسب و کاری متفاوت است. ممکن است برای برخی از کسب و کار ها نیاز به دوندگی بیشتری داشته باشد برای دریافت مجوز های مربوطه

  • تبلیغات

شاید برای راه اندازی رستوران، کمتر از راه اندازی کلینیک زیبایی به تبلیغات نیاز داشته باشید. تبلیغات در هر حوزه کاری متفاوت است اما در هرصورت برای شناخته شدن و برندسازی باید اقدام به تبلیغات کنید.

چک لیست راه اندازی رستوران

  1. تحقیقات در بازار
  2. سرمایه گذاری
  3. انتخاب نوع رستوران
  4. چیدن یک بیزینس پلن تجاری
  5. انتخاب اسم و نام برند
  6. انتخاب موقعیت مکانی رستوران
  7. طراحی داخلی رستوران
  8. دریافت مجوز های لازم
  9. خرید تجهیزات
  10. استخدام کارکنان
  11. طراحی منو
  12. افتتاحیه
  13. بازاریابی

چک لیست راه اندازی کلینیک زیبایی

  1. تحقیقات رقبا و بازار
  2. انتخاب خدمات کلینیک زیبایی
  3. سرمایه گذاری
  4. تهیه بیزینس پلن
  5. اسم کلینیک و برند
  6. مکان کلینیک
  7. دریافت مجوز های مربوطه
  8. خرید لوازم راه اندازی کلینیک
  9. طراحی و دیزاین کلینیک
  10. استخدام پرسنل و کادر درمانی
  11. برندسازی و تبلیغات

سرمایه لازم برای تاسیس کلینیک زیبایی

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x